Valtin vuosikatsaus 2017

2.1.2018

Mitä meille on päättyvän vuoden aikana tapahtunut? Onko mitään erikoista? Ja toisaalta vaikka mitä!

Kuten joku viisas on todennut: ”Hassua, miten päivä toisensa jälkeen on samanlainen, mutta kun katsot taaksepäin, kaikki on muuttunut!”

Ihan kaikki ei meillä onneksi ole muuttunut, mutta paljon on ehditty touhuamaan ja päivittämään kuluneenakin vuonna. Tässä kootusti muutamia highlighteja Valtin vuodesta 2017.

Uudet yhteistyökumppanit

Tällä hetkellä yhteiskunnassamme työllisyystilanne on pääsääntöisesti hyvä ja jotta tavoitamme parhaat työnhakijat, on meidän valittava yhteistyökumppanit oikein. Vuoden 2017 alussa, Valtin yhteistyökumppaneiksi valikoitui vertailun ja pohdinnan jälkeen Duunitori ja Monster. Nämä valinnat osuivat oikeaan. Näissä kanavissa saamme työpaikkailmoituksemme näkyviin ja yhteistyömme on tuottanut tulosta selvästi lisääntyneenä hakijamääränä ja yrityksemme tunnettuuden lisääntymisenä laajemman näkyvyyden myötä. Kiitos Duunitori ja Monster, matka jatkuu rinta rinnan kohti uutta vuotta!

Ämpäri-kampanja

Heti alkuvuoteen pyöräytimme käyntiin suomalaisia aina innostavan ämpäri-kampanjan! Hankimme 50kpl ämpäreitä ja yhteistyökumppaniksi kolme kahvila-ravintolaa, joiden lahjakortit sujautimme ämpäreihin arvontapalkinnoiksi. Kuten ennustimmekin, kampanja herätti suuren kiinnostuksen, jonka johdosta viestilaatikkomme ruuhkautui viesteistä ja ovelle kertyi jono ämpäreiden noutajia. Palkinnot löysivät tiensä onnekkaiden luo ja ämpäripinot hupenivat toimistoltamme huimalla vauhdilla. Ja mikä parasta, siinä yhteydessä tutustuimme lukuisiin uusiin ihmisiin ja pääsimme kuulemaan työelämän tarinoita. Kiitos kaikille kampanjaan osallistuneille!

Kevätpörriäinen

Kesän kynnyksellä, toukokuun loppupuolella pidimme jo perinteeksi muodostuneen Kevätpörriäisen toimitusjohtajamme Lauran kotona. Kuten perinteeseen kuuluu, me kaikki toimihenkilöt perheinemme kokoonnuimme yhteen, söimme vatsamme pullolleen herkkuruokaa, jännitimme Suomen kiekkomaajoukkueen peliä telkkarista, pelasimme jalkapalloa lapset vs. aikuiset -joukkueilla, saunoimme, kippistelimme paljussa ja nautimme lasten järjestämistä esityksistä. Tämän vuotisen Kevätpörriäisen sääkin suosi upeasti, aurinko helli meitä pitkälle myöhäisiltaan.

Lauran ja Elinan paluu

Kesälomien jälkeen saimme takaisin tiimimme vankat vahvistukset, toimitusjohtajamme Lauran ja HR-konsultin Elinan. Laura oli viettänyt ansaitun, reilun vuoden mittaisen äitiysloman ja hoitovapaan perheen kolmannen lapsen kanssa kotona katsellen yrittäjän arkea ja työntekoa vähän uudesta näkövinkkelistä. Uusin ja raikkain ajatuksin, tässä syksyn myötä Laura on pikkuhiljaa palannut takaisin yrittäjän arkeen ja viettää toimistolla taas aikaa täysipäiväisesti. Elinan perheeseen syntyi esikoinen ja Elina nautti kotona maailman tärkeimmän työn parissa noin kahden vuoden ajan. Lasten kannalta äitien kotonaoloaika on arvokkainta aikaa ikinä, mutta kyllä me kollegatkin olemme onnellisia saatuamme tiimimme jälleen kasaan. Ilman teitä me ei olla enää me, joten ihanaa, kun tulitte takaisin Laura ja Ellu!

Toimiston remontti

Syksystä 2017 jää varmasti meidän koko tiimille konkreettisimmin mieleen remontti. Ennen kesälomia aloimme pohtia missä Valtti tulevaisuudessa sijaitsisi ja nyt kun vauvalomalaisetkin tulivat takaisin, millaiset tilat meidän kokoinen tiimimme vaatisi jatkossa. Ensisijainen ajatus oli lähteä kartoittamaan Tampereen alueen vapaita toimitiloja. Koska olomme Klingendahlissa on aina ollut kuin herran kukkarossa, vaatimukset uudelle tilalle olivat korkealla: huonekorkeus pitää olla tuntuva, tiiliseinää (joka on Valtin tunnus ilmoittelussa) pitää olla, huoneiden pitää olla niin isot, että jokaiseen mahtuu kaksi työpistettä, sijainti pitää olla helppojen reittien varrella ja mielellään jossain ennalta tunnetussa kiinteistössä tai alueella, myös parkkipaikkojen määrä olisi tärkeä. Hmm… Siinäpä riitti yhdisteltävää. Muutamaan toimitilaan tutustuttuamme, alkoi epätoivo vallata mielen. Jostain vaatimuksista pitäisi tinkiä. Mutta mistä? Meille kun toimitilan ”henki” on vähintään yhtä tärkeää kuin toiminnallisuuskin.

Sitten, eräässä viikkopalaverissa yksi meistä varovasti ehdotti, että mitäs jos ihan ”pikkuisen vain” räjäytetään tätä nykyistä tilaa?! Ja siitä se ajatus sitten lähti. Remontissa räjäytettiin keittiö, kaikki käytäväseinät jotka korvattiin suurilla lasipinnoilla, päivitettiin vessa, uusittiin huoneiden lattiat ja maalattiin seinät. Remontista pääsette lukemaan vielä tarkemmin myöhemmin täältä blogista. Tätä nykyä remontti on valmis ja lähes joka päivä joku meistä sanoo sen ääneen: hitsi, miten kivan näköinen työpaikka meillä on! Ja mikä parasta, sen ovat huomanneet myös lukuisat työnhakijamme ja asiakkaamme. Saamme päivittäin kehuja tiloistamme, joita pidetään tyylikkäinä ja samalla kodikkaina. Sitä tavoittelimmekin, joten palaute on paras mahdollinen – ja antaa meille varmuuden siitä, että useita viikkoja jatkunut elämä remonttipölyn ja tavararöykkiöiden keskellä oli kaiken tämän arvoista!

Koulutukset

Kevään ja syksyn aikana pääsimme kaikki vuorollamme Balentorin järjestämiin koulutustapahtumiin. Koulutuspaketti oli suunnattu lähinnä myynti- ja asiakasrajapintatyötä tekeville ja ne kentät kuuluvat meidän toimistollamme niin koordinaattorin, konsulttien kuin toimitusjohtajammekin rooliin. Koimme koulutuksen erittäin hyödylliseksi ja vaikka tuttuakin asiaa oli mukana paljon, ei päivien aikana voinut välttyä uusilta näkökulmilta ja tunteelta, että omia pinttyneitä ajatusmalleja on toisinaan erittäin hyödyllistä pöyhiä laajemminkin. Lisäksi tapasimme koulutuspäivissä useita eri alojen yrittäjiä, joilta saimme ideoita, konsultaatioapua ja joiden kanssa loimme hyödyllisiä yhteistyöverkostoja.

Lokakuussa kävimme myös extempore-vierailulla Haarlan kiinteistössä Kylä Groupin torstaiaamuisilla Kyläkaffe-treffeillä hakemassa inspiraatiota ja ideoita motivaation ylläpitoon syksyn pimeyden keskellä. Tapahtuma oli ihana ja kodikashenkinen. Hetken rauhoittuminen, rentouttavat hengitysharjoitukset ja muiden kanssa ajatusten vaihtaminen on aina yhtä energisoivaa. Kaffeilta lähti joukko hymyileviä suita kohti omaa toimistoa.

Kaiken kaikkiaan vuosi 2017 oli hieno vuosi. Näistä lähtötelineistä on helppo ponnistaa uudelle radalle, porukka on taas kasassa ja puitteet ympärillä mitä parhaimmat! Lämpimät kiitokset kaikille vuoden aikana meillä vierailleille työnhakijoille, töihin lähteneille työntekijöille sekä vanhoille ja uusille asiakkaillemme. Te olette meille tärkeitä. Olkoon vuosi 2018 vähintään yhtä hieno!

– Jenni